مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)


در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس، هزینه زندگی در قبرس و همه چیز از صفر تا صد را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر شرایط اقامت در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس عبارتند از:

با خرید ملک، مکانی برای زندگی پیدا کنید

راه اندازی کسب و کار و مهاجرت

آنها با تحصیل در قبرس از کشورهای دیگر می آیند

اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که به دنبال زندگی در قبرس هستند، خرید ملک معقول ترین و اقتصادی ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. طرح های مختلفی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد که به شما امکان می دهد مصالح مورد نیاز خود را برای ساخت خانه انتخاب کنید و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه را انجام دهید.

تنوع املاک و مستغلات از استودیو آپارتمان (بدون اتاق خواب) گرفته تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای یکی از جاذبه های اصلی مردم کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان است. با خرید ملک در قبرس شمالی..

اصولا با خرید ملک، هزینه اقامت خود را پرداخت کرده اید و خانه خانوادگی قبرس دریافت کرده اید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که هر ساله بین 10 تا 30 درصد در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند، شما به بزرگترین برنده معامله تبدیل شده اید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و به شما این اطمینان را می دهد که سرمایه شما با ارز ارزشمند بریتانیا محافظت می شود. اساساً تفاوت های اصلی بین خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید معمولا به دلار انجام می شود و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. بنابراین املاک و مستغلات در قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد. این موضوع در جدول زیر توضیح داده شده است.

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در املاک و مستغلات

خرید ملک در ترکیه، خرید خانه در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر خرید - اسناد فروش ارزی به پوند انگلیس - اجاره و ثبت نام

آنها اجازه نداشتند اموال را به خارجی ها بفروشند و اموال یا مؤسسات دولتی ترکیه را به نصف ارزش لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت بفروشند. قیمت و برای همه کشورها (افغانستان، چین، سوریه، برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهایی که در آن جنگ وجود دارد، اجازه سرمایه گذاری در قبرس شمالی را ندارند. خشونت زیادی نیز در مورد اسرائیل اعمال شده است) هیچ محدودیتی وجود ندارد. ).

مجوز فروش پس از 3 سال یا بیشتر (محدود به املاک از پیش ساخته شده) اجازه فروش چندین بار حتی قبل از خرید یا ملک ناتمام

اقامت در ملک با درآمد ثابت برای ماندن در ملک بدون توجه به قیمت (بله، تعداد تخت ها باید برابر تعداد اعضای خانواده باشد)

اتباع خارجی که در منطقه خاصی از ملک در هر نقطه از قبرس زندگی می کنند می توانند در آنجا زندگی کنند (املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون سند به خارجی ها فروخته می شود و این یک قرارداد است. اما اینطور نیست. مشکل وجود دارد. محل سکونت).

معمولا شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. شما می توانید ملک را به صورت اقساط تا ده سال پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت اقساط ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) رشد قابل توجهی ندارد. رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) سالانه بین 10 تا 30 درصد متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، فقط 5 درصد و مالیات فقط یک بار

خرید اشراف، خرید زمین و اشراف و سهم برابر با شهروندان قبرسی

کدام افراد از طریق خرید ملک صاحب خانه می شوند؟

پرسونای خریدار و زیر مجموعه ها.

زیر مجموعه های خریداران فردی شامل:

• شریک

کودکان زیر هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه در پلیس مهاجرت ثبت نام کنند (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال)

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ما در سرمایه گذاری و زندگی، توصیه ما خرید دو ملک جداگانه برای کسانی است که به دنبال اسکان والدین خود هستند.

می توانید برای والدین خود یک ملک مجزا (حتی به صورت استودیو، یعنی واحد بدون اتاق خواب) بخرید تا اقامت دائم داشته باشند و یا باید تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که اینطور نیست. برای او مقرون به صرفه است. شما

آیا خویشاوندان می توانند همزمان در ثروت زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. لطفا توجه داشته باشید که یک مشارکت می تواند تعداد زیادی شریک داشته باشد، اما قوانین خرید آپارتمان با مشارکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، در صورتی که هر دو مجرد باشند، تنها یک خانواده (مالک و افراد تحت تکفل) می توانند از طریق یک ملک یا دو خواهر و برادر زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه گذرنامه معتبر با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور مبدا این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری این افراد را از طریق اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری پیگیری می کند. ، ممکن است سندی داشته باشم؟

باید به یاد داشته باشیم که در قانون جدید 2024 قبرس شمالی، بسیاری از درگیری ها برای افرادی که شهروند اسرائیل هستند ایجاد می شود.

آیا با خرید آپارتمان می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. این اقامت برای سه سال اول سالانه، برای سال سوم تا پنجم دو سال و از سال پنجم به بعد در صورت داشتن شرایط زیر می تواند اقامت دائم باشد:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی را تهیه کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای مالکیت کامل در هر سال اقامت). شرط اقامت پنج ساله ملکی است که ارزش آن بیش از 125000 پوند باشد و بیش از 6 هفته در سال (در 5 سال گذشته) قبرس را ترک نکنید. اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا هر شش ماه یکبار اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه اقامتگاه رسمی (اجاره املاک و مستغلات قبلی و اثبات ملک خریداری شده).

• آزمایش های پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای زیر مجموعه های مالکین.

• گواهی از کشور محل تولد با اعتبار کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف باشد، باید از هر دو مکان گواهی دریافت کند).

آیا می توانیم پس از زندگی از طریق خرید آپارتمان کار کنیم؟

بله محدودیتی وجود ندارد اما باید سریعا نوع ویزا (از ویزای مالک به ویزای کاری) تغییر کرد. زیرا وزارت کار در قبرس شمالی به کار بدون بیمه حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، جریمه سنگین یا اخراج خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• تسلط به زبان ترکی (انگلیسی متوسطه)

- دارا بودن دانش تخصصی لازم (مربوط به صنعت ساختمان، صنعت گردشگری و صنعت آموزش).

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی تحصیل می کنند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) و ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه را بپذیرید.

امکان پرداخت اقساط و وام بانکی

گرفتن ویزای توریستی برای کشورهای دیگر بسیار راحت است

راه اندازی کسب و کار و مهاجرت به قبرس شمالی و اخذ اقامت قبرس شمالی


دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس اعطای وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی را در سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل های فراوان است. این کشور دانشجویان خارجی دارد که سه برابر جمعیت قبرسی است. و با برآوردهای انجام شده تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را تامین می کنند، بازار کار خوبی دارند.

جدای از این دو حوزه، بازار بسیار مطلوبی برای رشد و توسعه برای هر کار مرتبط با بازار ساخت و ساز وجود دارد. سرمایه گذاران زیادی به بازار املاک در قبرس شمالی هجوم آورده اند و فعالیت های ساخت و ساز در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است.

اگر بخواهیم در مورد کسب و کاری با آینده بزرگ تیتر بزنیم، باید بگوییم:

کافه یا رستوران

کپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر گوشی موبایل

آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندس عمران

ما کابینت و مواد چوبی می سازیم

تولید سنگ ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند شرکت ثبت کنند و در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران در زمینه مجوزهای اقامت نیز موثر است. کارآفرینان در ابتدا ویزای کارآفرینی 2 ساله دریافت می کنند و تمامی زیر مجموعه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی مجوز اقامت دریافت می کنند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان است). کارآفرینان برای دریافت مجوز اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر انواع مجوزهای اقامت است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس euromy.info  از طریق تحصیل

شما می توانید مجوز تحصیل در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

ثبت نام در کالج هایی که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی

دانشجو (چه دانشجو و چه دانشجو) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما دوستان بالای 18 سال او باید توانایی مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و سرپرستان آنها از کلیه امکانات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و مجاز به افتتاح حساب بانکی خواهند بود.

در این صفحه به طور مفصل در مورد دانشگاه های قبرس شمالی توضیح داده ایم.

مزیت اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی معایب اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

بدون نیاز به منابع مالی - کسر مالیات - خدمات پزشکی رایگان در مراکز درمانی مجهز دانشگاه و سایر مراکز عمومی - ویزا برای شرکای دانشجویی و اقامت دائم - بدون نیاز به ترک بلافاصله پس از فارغ التحصیلی.

اخذ اقامت قبرس از طریق پیشنهاد شغلی

به طور کلی، ویزای پیشنهاد شغلی در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. اما کارفرمایان این حق را دارند که اگر تجربه ای در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آن را به کسب و کار خود در قبرس بیاورند، دعوتنامه کار را برای داوطلب ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم از سوی کارفرما کفیل قانونی کارفرما خواهد بود.

کارفرما نیز موظف است مبلغ را در بانک به نام کارمند خارجی خود مسدود کند. تمامی این محدودیت ها برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است تا افرادی که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از فیلترهای اولیه دولتی (توانایی مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، در اولویت باشند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار به عنوان دستمزد تعیین می کند به کارمند پرداخت کند و علاوه بر آن حق بیمه ماهانه کارمند را نیز بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه آن حدود 20000 لیر ترکیه است.

تمامی دارندگان هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

زندگی و مهاجرت به قبرس با بودجه

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق منابع مالی و اجاره خانه روش اخذ اقامت سالهای گذشته بود که در قوانین جدید سال 2024 حذف شد.در این نوع ویزای موقت; اعتقاد بر این است که میزان تامین مالی بیش از 25 هزار دلار است.

توجه داشته باشید که برای دریافت پول از بانک قبرس، پول مورد نیاز باید در حساب شما و از زمان تراکنش تا زمان اقامت شما (که حدود دو ماه یا کمتر طول می کشد) منتشر شود. اضافه کاری) در حساب شما موجود است. فرد دارای فاند می تواند برای ویزای یک ساله به صورت گروهی اقدام کند و برای گروه های کوچکتر هزینه اضافی لازم نیست. (بخش های فرعی در همه انواع اقامتگاه یکسان است).

همه افرادی که از این طریق اجازه اقامت دریافت کرده اند، مانند سایر انواع مجوزهای اقامت، از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب اینجاست که قبرس شمالی پاسپورت را برای پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها، از جمله قبرس جنوبی و یونان، سعی دارند با فروش شهروندی به خارجی ها در ازای مبالغ هنگفت، اقتصاد ضعیف خود را جبران کنند. این امر هجوم مجرمان ثروتمندی را ایجاد می کند که به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کند.

قبرس شمالی کشوری امن است. او صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در پنج سال اول اقامت خود، مهاجران را با وسواس و دقت ارزیابی می کند. و پس از حداقل 5 سال بررسی در مرحله اول، این راه را برای دریافت کارت اقامت دائم و در مرحله بعدی - پاسپورت باز می کند.

آیا کودکان زیر هجده سال می توانند ویزا و اقامت خود را دریافت کنند؟

نه! تحت هیچ شرایطی نمی توان به افراد زیر هجده سال ویزای مستقل اعطا کرد. کودکان زیر 18 سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. علاوه بر این، آنها مسکن مستقلی ندارند و باید به عنوان زیر گروهی از والدین یا سرپرستان به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارجاع داده شوند. مدارس در قبرس شمالی، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، تنها در صورتی می توانند دانش آموزان خارجی را ثبت نام کنند که والدین آنها اقامت قانونی داشته باشند.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» آهنگ جدید سالار عقیلی به نام من که فرزند این سرزمینم »» پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
» تغییر شکل محتوا »» دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
» توهم چیست ؟ انواع و راه درمان »» شنبه 22 اردیبهشت 1403
» علت سکته مغزی چیست ؟ بهترین روش پیشگری »» دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
» علت و معنی رنگ های مختلف روپوش پزشکی »» سه شنبه 28 فروردین 1403
» آهنگ جدید سیروان خسروی به نام بعد من روزات چقدر خوب میگذره »» دوشنبه 20 فروردین 1403
» آهنگ جدید گرشا رضایی به نام «سمفونی» »» دوشنبه 07 اسفند 1402
» مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی) »» پنجشنبه 03 اسفند 1402
» خدمات سالن های زیبایی چیست؟ »» چهارشنبه 02 اسفند 1402
» کارتریج cannon »» سه شنبه 03 بهمن 1402