راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر خانگی

یکی از مهم ترین وسایلی که امروزه اکثر خانه ها به آن نیاز دارند چاپگر است. چاپگرها برای استفاده ساده و حرفه ای استفاده می شوند. انواع مختلفی برای صنایع، اداری، گرافیک و حتی مصارف خانگی در بازار وجود دارد. اما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع پرینترهایی که برای مصارف خانگی ساخته می شوند صحبت کنیم. پرینترهایی که اغلب سبک، فشرده و ارزان هستند و فناوری های ساده اما کاربردی دارند. در اینجا قصد داریم در مورد ویژگی های این چاپگرها صحبت کنیم. برای کمک به خرید چاپگر خانگی با ما همراه باشید.

چه پرینتری برای خانه بخرم؟

بدون شک، اگر به دنبال راهنمای خرید چاپگر خانگی هستید، نیاز به آن را احساس کرده اید. اما چه چیزی لازم است؟ اولین سوالی که باید قبل از انتخاب و خرید از خود بپرسید این است که این چاپگر را برای چه کاری نیاز دارم؟

شاید شما هم از آن دسته والدینی باشید که برای چاپ تکالیف فرزندشان به چاپگر نیاز دارید. شاید شما یک کارمند از راه دور هستید که دفتر خود را به خانه منتقل کرده اید. ممکن است شما دانش آموزی باشید که می خواهید جزوه درسی خود را چاپ کنید. با این حال، قبل از پرداختن به مشخصات پرینترهای خانگی، از خود بپرسید که برای چه هدفی و برای چند نفر این چاپگر را خریداری می کنید.

راهنمای خرید چاپگر خانگی - انتخاب بهترین و ارزان ترین

کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است؟

ما به شما کمک می کنیم قبل از پاسخ به این سوالات ابتدا با ویژگی های مختلفی که در چاپگرها گنجانده شده است آشنا شوید و سپس با توجه به پاسخ هایی که به این سوالات می دهید چاپگر خانگی خود را خریداری کنید. بدون شک برای انتخاب باید تعدادی معیار را در نظر بگیرید. در زیر به عوامل مهمی می پردازیم که به شما در خرید چاپگر خانگی مناسب کمک می کند.

تکنولوژی چاپ پرینتر خانگی

اولین چیزی که هنگام خرید چاپگر خانگی باید به آن توجه کنید، فناوری چاپ آن است. این انتخاب مستقیماً بر هزینه های نگهداری و تعمیر چاپگر شما تأثیر می گذارد. بسته به این که از چاپگر خود برای چه کاری استفاده می کنید و چند بار چاپ می کنید، می توانید بین چاپگر لیزری یا چاپگر جوهر افشان یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این دو نوع نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

کوچه دشمن، گوکاپا

خوب، اولین چاپگری که به آن خواهیم پرداخت چاپگر لیزری است. این چاپگرها متن را به خوبی چاپ می کنند. اگرچه من چاپگرهای لیزری را بیشتر در مدل های سیاه و سفید می بینم، اما انواع رنگی و حرفه ای وجود دارد.

پرینتر لیزری خانگی

پرینترهای لیزری معمولا برای چاپ عکس مناسب نیستند. حتی محصولاتی که قابلیت چاپ رنگی دارند نیز برای این کار خاص طراحی نشده اند. این چاپگرها انتخاب خوبی برای مصارف خانگی هستند. می توانید اندازه های کاغذ سفارشی را با آن به راحتی چاپ کنید.

پرینترهای لیزری از نظر سرعت نیز امتیاز خوبی دارند و می توانند با سرعت 9 تا 25 صفحه در دقیقه چاپ کنند (این سرعت بسته به ظرفیت چاپگر می تواند بیشتر باشد). دقت این نوع چاپگرها نیز بسیار بالاست و خوانایی متون بسیار بالاست.

تکنولوژی جوهرافشان

شاید شما هم جزو کسانی باشید که در زمینه چاپ رنگی فعالیت می کنید. سپس انتخاب پرینترهای جوهرافشان برای شما مناسب است. اکثر چاپگرهای جوهرافشان متن سیاه و سفید را با سرعت 5 تا 18 صفحه در دقیقه تولید می کنند. البته کیفیت کمی پایین تر از چاپ لیزری است. اما او در چاپ عکس های رنگی سنگ تمام گذاشت. این چاپگرها قابلیت چاپ کاغذ با اندازه استاندارد را نیز دارند و حتی می توانید از فناوری چاپ بدون حاشیه نیز بهره ببرید.

پرینتر جوهر افشان Ev

این پرینترها ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند، اما هزینه بارگیری و نگهداری کارتریج بیشتر از پرینترهای لیزری است. نکته بسیار مهم در مورد پرینترهای جوهرافشان این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت، احتمال دارد هد دستگاه دچار مشکل شده یا خشک شود و نیاز به تعویض داشته باشد، گاهی اوقات این کار به صرفه نیست و چاپگر قابل استفاده نیست. . استفاده می شود بنابراین، اگر نیازی به چاپ هر روز یا هر هفته ندارید، انتخاب چاپگر جوهر افشان انتخاب خوبی نخواهد بود.

چاپگر تک یا چند کاره

پرینترهای لیزری و جوهرافشان با توجه به کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند.

1- چاپگرهای یکبار مصرف: این چاپگرها فقط چاپ می کنند.

2- چاپگر سه کاره: چاپگر سه کاره که علاوه بر چاپ، اسکنر و کپی نیز می باشد.

3: چاپگر با چهار عملکرد: چاپ; علاوه بر اسکن و کپی؛ چاپگرها مجهز به چهار سیستم فکس هستند که می توانید از آنها برای فکس استفاده کنید.

چاپگر خانگی چند منظوره

چاپگر رنگی یا تک رنگ

خروجی رنگی چاپگر به سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شود. چاپگرهای سیاه و سفید متن را سیاه و سفید چاپ می کنند و اگر تصاویر رنگی در فایل وجود داشته باشد به صورت سیاه و سفید بدون رنگ چاپ می کنند. اگر چاپگر رنگی شما تصاویر و متن را رنگی چاپ می کند.

چاپگرهای خانگی بسته به کاربردشان به صورت تک رنگ یا رنگی تولید می شوند. برخی دو احتمال دارند. اگر چاپگر قادر به چاپ از هر دو خروجی باشد. قبل از چاپ از شما خواسته می شود که چاپ رنگی یا سیاه و سفید داشته باشید.

اندازه چاپ یا بزرگترین اندازه کاغذ قابل استفاده

چاپگرهای خانگی دارای استانداردهای چاپ برای کاغذهای A4 و A3 هستند. این سایز برای کارهای روزمره مناسب است.

اگر به یک چاپگر سایز بزرگ نیاز دارید، باید چاپگرهای بزرگتر بخرید. چاپگرهایی که نمی توانند صفحات بزرگ را چاپ کنند به عنوان چاپگرهای تجاری و غیره طبقه بندی می شوند.

چاپ دو رو و یک رو

سیستم های چاپ چاپگر به دو نوع چاپ یک طرفه و چاپ دو طرفه اتوماتیک تقسیم می شوند. در سیستم یک طرفه ابتدا یک طرف کاغذ را چاپ می کنید و برای چاپ روی طرف دیگر باید کاغذ را از دستگاه جدا کرده و در طرف بعدی قرار دهید.

اما فناوری سیستم چاپ دورو کار شما را ساده می کند و فرآیند برداشتن و برگرداندن کاغذ را خودکار می کند. این بدان معناست که لازم نیست کاغذ را به صورت دستی برگردانید و دوباره در چاپگر قرار دهید تا در طرف دیگر چاپ شود.

اتصالات و پورت های چاپگر خانگی

از نظر اتصال، چاپگرهای نسل جدید گاهی اوقات از یک یا چند روش اتصال پشتیبانی می کنند. اما چاپگرهای خانگی اغلب دارای ویژگی های اتصال زیر هستند.

Heimdruckeranschlüsse

USB: این روش یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های اتصال در چاپگرهای مختلف است. با اتصال کابل USB، ارتباط بین چاپگر و کامپیوتر برقرار شده و چاپ انجام می شود.

شبکه اترنت: به لطف این ویژگی، می توانید یک چاپگر را به چندین دستگاه متصل کنید. این استفاده بیشتر برای خانه هایی مناسب است که چندین سیستم از یک چاپگر استفاده می کنند.

شبکه بی‌سیم: برای استفاده از چاپگرهای قدیمی‌تر، باید یک کابل را به رایانه خود وصل می‌کردید. اما به لطف فناوری بی سیم، می توانید یک سند را از تلفن همراه یا رایانه خود بدون اتصال کابل چاپ کنید.

Wi-Fi Direct: این ویژگی عالی است. دیگر نیازی به اتصال دستگاه ها و چاپگر خود به مودم WiFi برای چاپ ندارید، می توانید تصاویر و اسناد را در صورت سازگاری با چاپگر، مستقیماً از طریق Wi-Fi Direct و بدون نیاز به آن، روی دوربین یا تلفن همراه خود چاپ کنید. مودم بی سیم چاپگر از طریق WiFi با تلفن یا دوربین شما جفت می شود و چاپ می کند.

کیفیت چاپ روی چاپگر خانگی

وضوح چاپ استانداردی است که برای نشان دادن کیفیت متن و تصاویری که چاپگر چاپ می کند استفاده می شود. به این استاندارد کیفیت چاپ نیز می گویند. واحد کیفیت چاپ dpi و بالاترین سطح آن 1200*1200 می باشد.

چاپگرهای خانگی از برندهایی مانند HP و Canon معمولاً از چاپ 600 x 600 dpi برای چاپگرهای خود استفاده می کنند.

بیشتر فعالیت های ماه

گردش مالی ماهانه مشاغل خانگی معمولا بین 1000 تا 50000 چاپ در ماه است. اما شرکت های سازنده استفاده از آن را برای چاپ بیش از 300 تا 500 بار در ماه توصیه نمی کنند.

برخی از مدل های کوچکتر فقط 100 تا 250 برگ در ماه چاپ می کنند. استفاده صحیح از آسیب به اجزای داخلی چاپگر جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فراموش نکنید که چاپگرها در خانه هستند و برای کار با کیفیت بالا طراحی نشده اند. اگر به یک چاپگر باکیفیت نیاز دارید، چاپگر خانگی با بهترین کیفیت را تهیه کنید. یا به سراغ یک مدل چاپگر خانگی بزرگتر و حرفه ای تر بروید.

سرعت چاپ چاپگر خانگی

قبل از هر چیز باید بدانید که سرعت چاپ رنگی با سرعت چاپ سیاه و سفید کاملا متفاوت است. این سرعت حتی بین چاپگرهای لیزری و جوهرافشان متفاوت است.

سرعت چاپ پرینترهای لیزری سیاه و سفید بین 18 تا 30 صفحه در دقیقه است. برای پرینترهای جوهرافشان، این مقدار بین 4 تا 10 صفحه در دقیقه تخمین زده می شود.

در صورت نیاز به دقت و سرعت، حتما انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان را در این مورد مقایسه کنید. البته به یاد داشته باشید که برند اچ پی در هر دو نوع پرینترهایی که برای مصارف خانگی تولید می کند سرعت قابل قبولی از نظر سرعت دارد.

تعداد صفحات قابل چاپ برای کارتریج

کارتریج در واقع تونر یا مخزن جوهر چاپگر است. البته هرچه این کارتریج ها بزرگتر باشند ظرفیت بیشتری دارند. برخی از مدل های چاپگر خانگی دارای کارتریج های کوچک هستند. در نتیجه بسیاری از صفحات را نمی توان با آن چاپ کرد.

از طرفی برخی کارتریج های بزرگتری دارند که با آن می توانید 1000 تا 50000 صفحه را چاپ کنید.

اگر از چاپگر خانگی خود زیاد استفاده می کنید، حتما چاپگری با کارتریج با ظرفیت بالاتر بخرید. البته کارتریج ها را می توان با تونر یا جوهر (تونر در چاپگرهای لیزری و جوهر در چاپگرهای جوهرافشان) پر کرد. اما معمولا بعد از یک سال باید آن را تعویض کنید و از کارتریج جدید استفاده کنید.

هزینه مصرف، نگهداری و تعمیرات

مهم ترین مسئله هنگام خرید چاپگر خانگی، هزینه مواد مصرفی مانند تونر یا کارتریج جوهر، قطعات مورد استفاده، نگهداری و هزینه نگهداری کلی است. ما به دنبال محصولاتی با هزینه نگهداری کم هستیم.

تعمیر و نگهداری پرینترهای خانگی

در نگاه اول، وقتی به قیمت نگاه می کنید، ممکن است هزینه خرید یک چاپگر لیزری بیشتر از یک چاپگر جوهر افشان به نظر برسد. اما تجربه ثابت کرده است که پرینترهای لیزری هزینه کمتری برای جایگزینی کارتریج، تعمیرات و قطعات در دراز مدت دارند.

اما کیفیت چاپگرهای جوهرافشان به خصوص چاپ رنگی و عکس را نمی توان انکار کرد. در نهایت، بسته به بودجه چاپگر خود، ویژگی های مورد نظر و نحوه استفاده از چاپگر، می توانید بین این دو چاپگر برای مصارف خانگی یکی را انتخاب کنید.

مشخصات سازنده چاپگر

اکنون که اطلاعاتی در مورد خرید چاپگر خانگی به دست آورده اید و با فناوری های آنها آشنا شده اید، بد نیست مارک های آنها را نیز بشناسید.

برترین برندهای چاپگر خانگی

اچ پی و کانن دو برند پیشرو در تولید چاپگرهای خانگی هستند. استانداردهای محصولات این دو برند بسیار بالا بوده و در مقایسه با تکنولوژی و عملکردشان با قیمت های مناسب تری عرضه می شوند.

پس اگر تصمیم به خرید یک چاپگر خانگی خوب و با کیفیت دارید، فراموش نکنید که حساب ویژه ای با این دو برند باز کنید. امیدوارم شما را ناامید نکنند.

قیمت چاپ

اما یکی از بزرگترین فاکتورهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، قیمت چاپگر است. پرینترهای لیزری گرانتر از پرینترهای جوهرافشان هستند. اما در قسمت هزینه و نگهداری توضیح دادیم که هزینه های نگهداری پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری گرانتر است.

رنج قیمت پرینترهای خانگی در برندهایی مانند کانن یا اچ پی از 5 میلیون تومان شروع می شود و تا حدود 10 میلیون تومان می رسد. البته هر چه پرینتر ارتقا یافته باشد و کارکردها و امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

وزن چاپگر خانگی

وقتی نوبت به خرید یک چاپگر خانگی می رسد، به دلیل اندازه کوچک آنها سبک هستند. وزن آنها معمولا از 4 تا 9 کیلوگرم متغیر است. برای مقایسه باید بگوییم که برخی از پرینترهای صنعتی بیش از 20 کیلوگرم وزن دارند.

ابعاد چاپگر خانگی

ما نمی توانیم اندازه های خاصی را به شما معرفی کنیم. اما به طور کلی چاپگرهای خانگی با ابعادی طراحی می شوند که بتوانید آن را به راحتی روی میز قرار دهید.

وزن و ابعاد چاپگر خانگی

بیشتر ابعاد آنها از نظر طول و عرض و ارتفاع به 40 سانتی متر نمی رسد. بنابراین می توانید با خیال راحت جایی برای آن روی میز خود باز کنید.

صفحه نمایش مانیتور یا چاپگر

چاپگرهای نسل جدید هوشمندتر می شوند. یکی از مهمترین عناصر اضافه شده به چاپگرهای جدید برندهای مختلف صفحه نمایش است. صفحه نمایش ها کوچک هستند. اما در برخی موارد کاملا رنگی و لمسی هستند. از این صفحات برای کنترل چاپگر استفاده می شود.

حافظه چاپ خانگی

ممکن است تعجب کنید، اما برخی از چاپگرهای HP و Canon دارای رم مخصوص به خود هستند. این حافظه برای انتقال اطلاعات و افزایش سرعت و دقت چاپگر طراحی شده است. همچنین می توانید این حافظه را با کارت های حافظه جانبی افزایش دهید. همچنین می توانید این حافظه داخلی را با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ خود به طور کامل پاک کنید. اگر به ویژگی ها و فناوری های جدید در چاپگر خود علاقه دارید، حتماً به حافظه خارجی چاپگر خود نگاه کنید.

اخرین حرف

مطمئناً چاپگرهای خانگی در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده اند. مهمتر از همه به این دلیل که برندهای مختلف و معروفی در دنیا مانند اچ پی و کانن تامین کننده فناوری های جدید هستند. اگر شما هم می خواهید یک چاپگر برای مصارف خانگی داشته باشید، قطعاً به راهنمایی نیاز دارید. در این مقاله به طور خاص به راهنمای خرید چاپگر خانگی می پردازیم و چاپگرها را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم.

برای بررسی قیمت و خرید چاپگر خانگی مورد نظر می توانید از طریق لینک زیر به فروشگاه شرکت آوای فرهنگ آریا مراجعه کرده و لیست پرینترهای با قابلیت فیلتر و مقایسه بر اساس امکانات و قیمت ها را مشاهده کرده و خریدی آسان را تجربه کنید. قیمت مناسب همچنین می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید یا برای مشاوره در واتساپ پیام دهید.

نمایش بیشتر: راهنمای خرید پرینتر خانگی


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» آهنگ جدید سالار عقیلی به نام من که فرزند این سرزمینم »» پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
» تغییر شکل محتوا »» دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
» توهم چیست ؟ انواع و راه درمان »» شنبه 22 اردیبهشت 1403
» علت سکته مغزی چیست ؟ بهترین روش پیشگری »» دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
» علت و معنی رنگ های مختلف روپوش پزشکی »» سه شنبه 28 فروردین 1403
» آهنگ جدید سیروان خسروی به نام بعد من روزات چقدر خوب میگذره »» دوشنبه 20 فروردین 1403
» آهنگ جدید گرشا رضایی به نام «سمفونی» »» دوشنبه 07 اسفند 1402
» مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی) »» پنجشنبه 03 اسفند 1402
» خدمات سالن های زیبایی چیست؟ »» چهارشنبه 02 اسفند 1402
» کارتریج cannon »» سه شنبه 03 بهمن 1402