دوره فیشیال صورت در تهران دکتر فاطمه حبشی

7 روش برای تمیز کردن صورت در خانه

پاکسازی پوست به چه معناست؟

از بین بردن سلول های مرده پوست و آلودگی های محیطی را لایه برداری می گویند. انجام این روش سلامت پوست را تضمین می کند و باعث شادابی و طراوت آن می شود. پاکسازی پوست با از بین بردن لایه سطحی پوست، ذرات چربی و گرد و غبار از روی پوست نیز از بروز آکنه و جوش های سرسیاه جلوگیری می کند.

چرا تمیز کردن پوست ضروری بود؟

لایه زیرین پوست انسان حاوی غدد چربی است. سبوم ترشح شده توسط این غدد از طریق مجاری باریک به سطح پوست می رسد و از طریق منافذ ریز سطح پوست به سطح پوست می رسد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. حال اگر این منافذ به هر دلیلی از جمله آلودگی مانند گرد و غبار مسدود شوند، پوست صورت نه تنها درخشش و شادابی خود را از دست می دهد، بلکه منجر به ایجاد جوش می شود. پاکسازی پوست به از بین بردن سلول های مرده روی سطح پوست کمک می کند و در نتیجه مجاری چربی را باز می کند.

تمیز کردن پوست صورت در خانه همانطور که قبلا ذکر شد، یک راه ارزان برای حفظ سلامت و شادابی پوست، تمیز کردن آن در خانه است. برای شروع تمیز کردن پوست صورت در خانه، به یک سری اقدامات لازم نیاز دارید که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

شستن صورت: اولین و مهمترین مرحله برای پاکسازی پوست صورت، شستن پوست است. این عملکرد از دو جهت به پوست کمک می کند: اول اینکه آلاینده ها، کرم ها و لوازم آرایشی که قبلا استفاده کرده اید را از پوست صورت پاک می کند و اجازه بسته شدن منافذ پوست را نمی دهد و دوم اینکه پوست را برای پوست آماده می کند. جذب مواد مغذی و ماسک های طبیعی که استفاده می کنید. قبل از شستن صورت، بهتر است موهای خود را در پشت سر جمع کنید و با استفاده از نرم کننده معمولی یا شیر مرطوب، مواد آرایشی باقی مانده روی پوست را تمیز کنید، سپس صورت خود را مستقیماً با ژل تمیز کنید. صورت (مناسب پوست چرب) یا کرم پاک کننده (مناسب پوست خشک) را بشویید و با آب فراوان بشویید. بهتر است ابتدا پوست چشم ها را با آب گرم بشویید و سپس کمی برای شستن پوست به صورت دورانی روی پوست و بخار آب و مقدار کمی روی پوست و یک حلقه نور استفاده کنید. حوله، مقدار زیادی آب روی پوست برای گرفتن صورت شما

تهیه مواد لازم برای پاکسازی پوست صورت: پاکسازی پوست صورت نیاز به استفاده از بخار، لایه بردارها و ماسک های طبیعی دارد، بنابراین بهتر است از قبل آماده سازی کنید.

انواع روش های پاکسازی صورت در منزل

انواع روش های پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی پوست صورت با استفاده از واتر میست

اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، آب داغ می تواند منافذ مسدود شده پوست شما را باز کند و ناخالصی های وارد شده به آنها را از بین ببرد.

برای بخور دادن، یک قوری یا یک قابلمه کوچک را پر از آب کنید و بگذارید کاملا بجوشد، وقتی آب شروع به تبخیر کرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در جای صافی قرار دهید و سر خود را با حوله بپوشانید، دراز کنید و نگه دارید. صورت. در جهت بخار، مواظب باشید صورت خود را به دیگ آب داغ نزدیک نکنید تا پوستتان نسوزد. 15 دقیقه در این حالت بمانید تا صورتتان کاملا بخار شود و منافذ پوستتان تمیز شود، سپس صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این روش پاکسازی صورت، باید این کار را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

پاکسازی پوست صورت با قدرت لایه برداری شکر

شکر را می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد. برای این منظور کافی است دو قاشق را با آسیاب برقی چرخ کرده و در ظرفی بریزید و کمی آبلیمو و دو قاشق آب اضافه کنید تا مخلوط نهایی به صورت خمیر درآید. می توانید این پودر غلیظ را با حرکات دایره ای و به آرامی به مدت پنج دقیقه بر روی قسمت های مختلف صورت مانند بینی، چانه، پیشانی بمالید، برای مثال می خواهید از شر جای جوش خلاص شوید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و پس از خشک شدن با حوله نرم، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، می توانید این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

صورت خود را با لیمو تمیز کنید

اسید سیتریک موجود در لیمو یک لایه بردار طبیعی است که می تواند منافذ پوست را باز کند و چربی اضافی پوست را از بین ببرد. برای استفاده از آب لیمو به عنوان یک پاک کننده موثر صورت، مقداری آب لیموی تازه تهیه کرده و روی پوست خود بمالید، صورت خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید و پس از خشک شدن صورت خود با آن، صورت خود را بشویید. حوله تمیز، استفاده کنید. کرم مرطوب کننده سبک. برای نتایج بهتر، این روند را هر روز تکرار کنید.

پوست را با تخم مرغ تمیز کنید

سفیده تخم مرغ نیز یک ماده طبیعی است و برای پیشگیری و درمان منافذ مسدود شده بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در سفیده تخم مرغ، پوست صورت را شاداب و جوان می کند، منافذ را کوچک می کند و ظاهری زیباتر و صاف به پوست می بخشد.

برای بهره مندی از فواید مفید ماسک سفیده باید سفیده را تکان دهید تا کف کند سپس در یخچال بگذارید و بعد از ده دقیقه با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و سپس استفاده کنید. . این مخلوط را بمالید و بگذارید روی پوست صورتتان خشک شود، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید. این ماسک طبیعی را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را روی پوست خود مشاهده کنید.

همچنین می توانید با مخلوط کردن یک قاشق چایخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ با استفاده از سفیده تخم مرغ، ماسک دیگری تهیه کنید. به عنوان لایه بردار یا اسکراب روی پوست بمالید. این خمیر را روی پوست خود بگذارید تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید. از این ماسک طبیعی پوست می توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

پاکسازی پوست با استفاده از عسل

عسل یک ماده طبیعی است که می تواند از طرق مختلف برای پوست مفید باشد. این ماده علاوه بر اینکه در پاکسازی منافذ مسدود شده پوست صورت موثر است، می تواند ترشح غدد چربی را نیز کنترل کرده و علاوه بر آبرسانی به پوست، منافذ پوست را کوچکتر کند.

یکی از ساده ترین راه های استفاده از عسل این است که یک قاشق از آن را روی پوست بمالید و بگذارید ده دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست خود را بشویید یا یک قاشق غذاخوری دارچین را با دو قاشق مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید سپس آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید یک یا دو بار در هفته برای پاکسازی منافذ پوست استفاده کنید.

همچنین می توانید از ترکیب ماست، عسل و روغن زیتون برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید و برای کاهش رنگ پوست، یک قاشق عسل، یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق ماست را مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. پوست و پوست اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشویید.

رفرنس: آموزش فیشیال صورت در تهران فاطمه حبشی


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» آهنگ جدید سالار عقیلی به نام من که فرزند این سرزمینم »» پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
» تغییر شکل محتوا »» دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
» توهم چیست ؟ انواع و راه درمان »» شنبه 22 اردیبهشت 1403
» علت سکته مغزی چیست ؟ بهترین روش پیشگری »» دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
» علت و معنی رنگ های مختلف روپوش پزشکی »» سه شنبه 28 فروردین 1403
» آهنگ جدید سیروان خسروی به نام بعد من روزات چقدر خوب میگذره »» دوشنبه 20 فروردین 1403
» آهنگ جدید گرشا رضایی به نام «سمفونی» »» دوشنبه 07 اسفند 1402
» مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی) »» پنجشنبه 03 اسفند 1402
» خدمات سالن های زیبایی چیست؟ »» چهارشنبه 02 اسفند 1402
» کارتریج cannon »» سه شنبه 03 بهمن 1402